De tijd vliegt - Reisverslag uit Hammanskraal, Zuid-Afrika van Annelies - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Hammanskraal, Zuid-Afrika van Annelies - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Blijf op de hoogte en volg Annelies

08 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Hammanskraal

Eeehm het werd 3 weken in plaats van 1. De kerstdagen waren erg druk, er was veel familie en de kinderen hebben super veel cadeaus gehad. ’s Avonds hebben wij als volwassenen een diner gehad en later op de avond hebben we een spel gedaan. Met oud en nieuw hadden de buren een barbecue, daar ben ik met Chris en de oudste 4 jongens heen geweest. Allemaal niet heel speciaal maar wel gezellig.

Gemma is 2 weken geleden naar huis gegaan, het was erg gezellig met haar dus ik miste haar best wel. Het was erg stil in de cottage dus ik heb regelmatig een film gekeken met de jongens van Chris. Vorige week zijn er 2 nieuwe vrijwilligers aangekomen dus het is gedaan met de rust. We slapen nu met zn 2en in de slaapkamer en er slaapt iemand in de woonkamer, erg wennen om geen plek voor jezelf te hebben. Ook ben ik in mijn pauzes veel bezig geweest met schoonmaken en plek maken voor hen dus ik ben het onderhand een beetje zat. Wat dat betreft is het goed dat ik donderdag weg ga maar het afscheid gaat wel heel zwaar worden. Nu het dichterbij komt merk ik dat ik echt heel veel om de kinderen ben gaan geven en zij ook om mij. Elke keer als ze op me af rennen om me een knuffel of kus te geven zie ik meer tegen het afscheid op. Zeker met een jongetje van 4 jaar, hij is super verlegen en legt niet gemakkelijk contact. Heel soms komt hij naar je toe voor een knuffel maar dan is hij ook snel weer weg. Hij is nu 2 keer naar me toegekomen voor een kus, iets wat Jonna en ik nog niet eerder hadden meegemaakt. Het klinkt misschien een beetje dramatisch maar het doet echt pijn als ik er aan denk dat ik afscheid van hem moet gaan nemen. En dan is er nog de baby die bij mij op de kamer heeft geslapen maar nu allang geen baby meer is, ze kan staan, eet brood en kan zelf spelen en communiceren. En het jongetje van anderhalf die zo verschrikkelijk ondeugend is maar zo gauw hij naar je lacht smelt je hart weer. Zo kan ik over elk kind schrijven, ik ben echt van ze gaan houden.

Oo wat ik nog niet had verteld, het jongetje van 4 jaar wat voor veel problemen zorgde was mijn laatste weekend in Nederland weer een weekend bij zijn ouders. De dinsdag dat ik hier terug kwam zou hij ook terug komen maar de socialworker belde dat hij kon blijven. Hij is die dag nog wel even hier geweest om wat spullen op te halen en afscheid te nemen maar ik heb hem jammer genoeg niet meer gezien. Het een stuk rustiger zonder hem maar we missen hem wel.

De afgelopen tijd is het echt heerlijk weer hier, soms een beetje te warm maar dat vind ik nog steeds beter dan te koud. Jonna denkt daar misschien wel wat anders over, haar dochter heeft heel blond haar en door al het zwemmen is haar haar groen geworden. Toen Jonna probeerde het weer blond te krijgen werd het blauw en nu is het weer groen, in de vakantie is dat op zich geen probleem maar nu ze weer naar school moet is het toch een beetje vervelend. We hebben het er al over gehad om het af te knippen maar dat is toch ook niet ideaal. Pap, mam, ik ben blij met mijn donkere haar!

We hebben trouwens nog 2 verjaardagen gehad, er is een jongetje 5 geworden, er was taart, hij kreeg een cadeau en we hebben allemaal voor hem gezongen. De baby werd 1, ook voor haar was er taart maar wel een dag te laat, we waren vergeten dat ze jarig was maar dat geeft niet, ze was erg blij met stukje taart dat ze mocht eten en de rest van de kinderen ook.

Ik ga nu weer terug naar mijn schatjes, ik zal vandaag proberen dit naar mijn moeder te mailen zodat zij het online kan zetten want het is internet is nog steeds verschrikkelijk hier. Het mensen van het restaurant met snel internet waar ik de vorige keer over schreef waren de afgelopen weken op vakantie dus ik kon er niet meer van genieten. Dit is best wel vervelend want daardoor konden de plannen voor mijn volgende reis niet door gaan, het internet was te langzaam om online de formulieren in te vullen. Ik hoop dat ik nieuwe dingen kan gaan regelen zo gauw ik thuis ben, jullie horen weer van me.

  • 08 Januari 2013 - 15:13

    Rebekka:

    Heel veel plezier de laatste dagen. Ook sterkte met het afscheid nemen. Je bent een lieverd en ik ben trots op je!

  • 10 Januari 2013 - 08:44

    :

    Hi annelies!

    Ik heb net even je laatste verhaal zitten lezen omdat ik deze week erg druk ben met het afronden van me stage. Heb je dus ook helaas niet meer kunnen zien.
    Ik ga volgende week nog even een keer langs bij dit geweldige project.
    Was het afscheid lastig? De kids zijn ook allemaal zo gezellig en leuk!
    Echt super dat je dit gedaan hebt.
    Ik was jammer genoeg echt te druk met 40 uur per week werken bij me stagebedrijf, maar vond het toch erg gezellig om daar af en toe een zondag te zijn.

    Succes met je volgende uitdaging!

    Debby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hammanskraal

Zuid-Afrika

http://www.tshepo.org/

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2013

Terugblik

08 Januari 2013

De tijd vliegt

19 December 2012

Weer terug op Tshepo Ya Bana

10 December 2012

2 weken Nederland

27 November 2012

Verandering
Annelies

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 47921

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Augustus 2013

Zweden

06 Maart 2013 - 05 Juni 2013

Israel

14 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Zuid-Afrika

18 Augustus 2011 - 30 Juni 2012

Curacao

24 Mei 2011 - 02 Juli 2011

België

31 Januari 2011 - 12 April 2011

Frankrijk

Landen bezocht: