8-18 - Reisverslag uit Forrières, België van Annelies - WaarBenJij.nu 8-18 - Reisverslag uit Forrières, België van Annelies - WaarBenJij.nu

8-18

Door: anneliesokker

Blijf op de hoogte en volg Annelies

11 Juni 2011 | België, Forrières

Mijn vorige verhaal was dinsdag, toen was het nog rustig. Woensdag begon de hemelvaartsdrukte. Er was een geocache event, de hele camping stond vol. Woensdag en donderdag heb ik veel op de camping gelopen, de stroomkastjes zitten op slot dus elke keer mocht ik er naartoe met de sleutels. Ook waren er elke avond veel mensen die kwamen eten, ik heb dus veel geholpen in de keuken en bediening en ook met de kinderen douchen en naar bed brengen. Toen ik donderdagavond aan de afwas begon was er hulp gearriveerd. Mn ouders waren er! Ze hebben me geholpen met de afwas en daarna hebben we buiten gezeten en bijgepraat. Vrijdag vroeg opgestaan en de kinderen naar school gebracht, gepraat, gewerkt, gepraat en zaterdagochtend vroeg vertrokken mn ouders weer. Het was maar 3 uur rijden voor hen, onze auto is trouwens echt ideaal, mn ouders hebben er die 2 nachten in geslapen. Het was echt gezellig met ze en ze hebben ook nog eens mn voorraadkast aangevuld, top ouders.

Het is erg lekker weer geweest, het was zo warm dat de chocola uit mn muesli smolt. Ik zeg maar niet te veel over het pak melk wat ik had staan. Gelukkig hebben mn ouders een koelkast meegenomen en kan ik nu mijn eten en drinken wat langer bewaren. Na het weekend werd het weer slechter en is er veel regen gevallen. Toen begonnen de kikkers weer te komen. Ik heb een record gehaald met die beesten vangen, had er 60. De volgende dag ‘maar’ 18 en nu blijven ze gelukkig netjes in de vijver. Er zat nog een heel schattige bij, heel klein en hij sprong met zn voorpootjes helemaal wijd, net een baby die zn eerste stapjes zet;-)

De jongen van 10 vroeg ’s avonds een keer of ik hem wilde voorlezen, hij had Jip & Janneke en Otje. Ik kan je die boeken echt aanraden, wat zijn ze toch geniaal. Puur genieten. Wat ook puur genieten is is en bak aardbeien yoghurt. Pas wel op met het openmaken. Laat het deksel niet uit je handen op het toetsenbord van je laptop vallen.

Hier op de camping worden mountainbikes verhuurd. Ik was steeds al van plan om een sportief te gaan doen. Ik heb een route liggen van 45 km en dit is absoluut een uitdaging, toen ik een paar weken geleden naar Woerden ben gefietst en weer terug(bij elkaar zo’n 20 km) had ik weinig energie meer over. Toch wil ik het echt gaan doen, zeker nadat ik in een reactie op mn vorige verslag heb gelezen dat dit een mooie mountainbike omgeving is. Ik heb er alleen geen tijd voor. Pas zou het een rustige dag zijn maar moest ik op de camping blijven voor het geval er Franse of Engelse gasten zouden komen. De mensen die mij een beetje kennen weten niet of ik die talen spreek aangezien ik dat nooit doe. De mensen die mij beter kennen weten dat ik echt slecht ben in talen, toch ben ik af en toe tolk hier. Terug naar het mountainbiken en geen tijd. Ik wilde het zo graag dat ik van plan was om vroeg op te staan, sportief te doen, te douchen en dan aan het werk te gaan maar de dagen dat ik het wilde moest ik echt om 9 uur op de camping beschikbaar zijn. Ik heb het dus nog maar niet gedaan, dan werd toch echt een beetje te vroeg voor me. Dit weekend is het weer druk maar ik denk dat ik er volgende week wel vrij voor krijg.

Gisteren was ik al begonnen met schrijven hieraan en wilde ik heel vrolijk neerzetten dat ’s nachts de temperatuur niet meer onder de 10 graden kwam en dat ik het niet meer koud had en heerlijk sliep. Tot vannacht. Het was ijskoud. Nou ja, ijskoud zal het niet zijn geweest maar koud in ieder geval wel. Ik ben 100 keer wakker geworden. Nou ja, 100 keer zal het niet zijn geweest maar vaak in ieder geval wel. Nu heb ik een slaapzak erbij gekregen dus ik hoop maar dat ik nu nergens meer last van heb.

Ik ben deze week nog gaan winkelen met de eigenaresse van de camping, zij heeft zelf geen rijbewijs dus ik mocht taxichauffeuse zijn. Geen zware taak. Ze moest onder andere een cadeau kopen want het is morgen vaderdag . Voor degenen die nu schrikken, wees gerust, hier in Belgie is het eerder dus je hebt nog een week om wat te kopen. Het cadeau wat ze gekocht heeft staat nu in mijn caravan, ze hadden zelf geen goede plek om het te verstoppen maar dat hoeft eigenlijk niet eens meer want die kinderen hebben het toch allang verteld aan hun vader, het gaat om het idee;-) Wil degene zich trouwens melden die mij woensdagochtend in Duitsland zat en mij gebeld heeft? Ik was te druk met winkelen om op te nemen maar ik ben wel benieuwd wie het was.

Ik ben trouwens een beetje voorzichtig aan het schrijven, ik weet van tenminste 1 gast dat hij mijn reisverslagen leest dus ik moet oppassen;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Forrières

België

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

19-21

11 Juni 2011

8-18

31 Mei 2011

4-7

27 Mei 2011

Reis en eerste 3 dagen

22 Mei 2011

24 mei naar Belgie
Annelies

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 47994

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Augustus 2013

Zweden

06 Maart 2013 - 05 Juni 2013

Israel

14 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Zuid-Afrika

18 Augustus 2011 - 30 Juni 2012

Curacao

24 Mei 2011 - 02 Juli 2011

België

31 Januari 2011 - 12 April 2011

Frankrijk

Landen bezocht: