de reis - Reisverslag uit Hammanskraal, Zuid-Afrika van Annelies - WaarBenJij.nu de reis - Reisverslag uit Hammanskraal, Zuid-Afrika van Annelies - WaarBenJij.nu

de reis

Blijf op de hoogte en volg Annelies

18 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Hammanskraal

De laatste paar dagen in Nederland waren druk, het inpakken bleek toch meer werk dan verwacht en het afspreken met vrienden kostte meer tijd dan ik had ingepland. Zaterdag kwam ik er opeens achter dat ik nog steeds geen camera had gekocht en ook niet had gezocht naar wat voor een ik er wilde hebben. Een bericht op facebook bleek de uitkomst, ik mag de camera van een vriend lenen, Mark, nogmaals bedankt!

Zondagochtend hebben we met het hele gezin ontbeten, ben ik naar de kerk geweest en heb ik afscheid genomen van mijn opa en oma. Daarna was het tijd om naar Schiphol te gaan. Daar aangekomen bleek dat ik mijn telefoon vergeten was. Mijn vader, de held van de dag, is in de auto gesprongen en terug gegaan. Doordat mijn vlucht vertraging had was hij precies op tijd terug dus heb ik gelukkig een telefoon. Ondertussen heb ik een Zuid-Afrikaanse simkaart en kan ik hier contact houden. Vodafone was zo vriendelijk om mij op mn Nederlandse nummer te smsen dat ik voor 0 euro gebeld kon worden, dus ik heb met mn ouders gebeld maar dat kostte me zo’n 20 euro, het schijnt dat met dit Zuid-Afrikaanse nummer het een stuk goedkoper kan.

Terug naar de reis. Mijn eerste vlucht was met een Airbus A380-800, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Het enige wat ik er van merkte was dat het lang wachten was voor iedereen op hun plek zat. Verder was het allemaal redelijk luxe, wat absoluut fijn was. Ik zat bij het raam, naast een belgisch stel die zich rustig hielden, ik heb films gekeken en nog heel even geslapen, prima vlucht. In Dubai moest ik een paar uur wachten maar dat was geen probleem. Ik liep daar een beetje rond, ben bij een hotel geweest om te vragen hoeveel het kost om daar te slapen aangezien ik op de terugweg ruim 8 uur moet wachten. Ze vragen 60 dollar per uur, dus dat gaat hem niet worden. Daarna kwam ik een McDonalds tegen. Ik had helemaal geen honger maar ik moest er iets kopen, ik kan nu uit eigen ervaring zeggen dat de McArabian Chicken erg lekker is.
De vlucht van Dubai naar Johannesburg ging ook prima, ik heb een beetje kunnen slapen en heb veel gepraat met de jongen die naast me zat, hij werkt vaak in Bagdad maar woont in Zuid-Afrika, voor hem was het dus heel normaal om in dat vliegtuig te zitten. Voor mij was dat uiteraard iets minder normaal. De landing ging trouwens maar net goed, de piloot zette hem blijkbaar scheef neer, naar heel wat geslinger zijn we uiteindelijk veilig stil komen te staan. De douane hier is een stuk makkelijker dan in Curacao, deze man vroeg me wat ik kwam doen en wanneer ik terug ging, hij geloofde me op mn woord en hoefde verder geen papieren te zien.
De man die me kwam ophalen, Mark, heeft me onderweg direct wat dingen laten zien en we zijn naar een winkel geweest, toen ik uiteindelijk op mn kamer was zag ik dat mn benen in een stuk door liepen naar mn voeten, zo dik waren mn enkels. Is ook niet heel gek na 25 uur reizen. Ik heb even geslapen en toen kon ik mee-eten met het avondeten. We zaten met zn achten aan tafel. 4 jongetjes, een Zuid-Afrikaans stel wat nu de boel draaiende houdt hier, hun dochter en ik. Die nacht heb ik redelijk goed geslapen, werd wel af en toe wakker van een huilend kind maar het was goed te doen.

Binnenkort meer over mijn eerste dagen hier.

  • 18 Oktober 2012 - 16:47

    Irene:

    Nice ;) eindelijk een update die redelijk up to date is ;)
    Misschien moet je toch maar eens gaan nadenken over steunkousen ;)
    Goede tijd daarzo! Ik ben benieuwd naar wat je mee gaat maken daar!

  • 18 Oktober 2012 - 17:20

    Annemarie:

    Heej Annelies,
    Wat ontzettend leuk dat je nu in Afrika zit! Ik begrijp in een weeshuis! Super mooi! Gaaf dat je opnieuw je koffers gepakt heb en je liefde daar wil uitdelen!
    Heel veel zegen! En geniet volop van al je ervaringen daar!
    liefs
    annemarie

  • 20 Oktober 2012 - 13:47

    Roelof:

    hey nichie,
    leuk weer van jouw ervaringen te mogen meegenieten,veel succes en sterkte daar
    groeten Alice en roelof

  • 20 Oktober 2012 - 18:35

    Theo En Marja:

    Hoi Annelies,

    Wat leuk om het reisverslag te lezen Je schrijft leuk trouwens..misschien nog een boek schrijven in de toekomst.:)
    We wensen je heel veel plezier en een mooie gezegende tijd toe in Zuid-Afrika.
    Je zal del liefde van Jezus door kunnen geven aan deze kinderen en anderen om je heen.
    Een goede tijd nog hoor.
    xxx Theo en Marja



  • 21 Oktober 2012 - 00:26

    Lisanne:

    Hi Annelies!

    Tof om te lezen. Houd ons maar goed op de hoogte van wat je allemaal doet en gaat doen daar, ben erg benieuwd namelijk :)
    Heel veel plezier daar!
    Of 'baie pret!' (volgens Google translate :P)

    Xxx Lisanne

  • 24 Oktober 2012 - 11:15

    Peter De Groot:

    Hoi Annelies,

    Super leuk om je verslagen te lezen. Vind het geweldig voor je dat je dit allemaal mag doen. Heel veel succes en een gezegende tijd daar de komende maanden. Ik spreek je wel weer een keer als je terug bent.

    Gr. Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hammanskraal

Zuid-Afrika

http://www.tshepo.org/

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2013

Terugblik

08 Januari 2013

De tijd vliegt

19 December 2012

Weer terug op Tshepo Ya Bana

10 December 2012

2 weken Nederland

27 November 2012

Verandering
Annelies

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 47967

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Augustus 2013

Zweden

06 Maart 2013 - 05 Juni 2013

Israel

14 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Zuid-Afrika

18 Augustus 2011 - 30 Juni 2012

Curacao

24 Mei 2011 - 02 Juli 2011

België

31 Januari 2011 - 12 April 2011

Frankrijk

Landen bezocht: