2 weken Nederland - Reisverslag uit Woerdense Verlaat, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu 2 weken Nederland - Reisverslag uit Woerdense Verlaat, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu

2 weken Nederland

Blijf op de hoogte en volg Annelies

10 December 2012 | Nederland, Woerdense Verlaat

De afgelopen 2 weken zijn erg goed bevallen. Ik heb veel kunnen werken en ben bijna elke dag bij mn opa en oma langs geweest. Mijn opa ging langzamerhand achteruit maar zei vaak nog wel mn naam als ik hem begroette. Vrijdagavond ging het opeens heel snel, ik ben nog even bij hem geweest en uiteindelijk is hij die nacht overleden. Donderdag is de begrafenis, ik kan er niet bij zijn want vanavond vlieg ik weer naar Zuid-Afrika maar waarschijnlijk kan ik de dienst wel volgen via internet.

Ik merk dat het allemaal erg veel was de laatste tijd, alle dingen die ik Zuid-Afrika heb meegemaakt, dit met mijn opa, opeens ruim 2 weken in Nederland en er komen zelfs elke keer weer gedachten aan Curaçao boven. Ik moet echt de tijd gaan nemen om alles een beetje te verwerken maar ik verwacht dat ik nu voornamelijk kan gaan genieten in Zuid-Afrika dus dat komt goed. Natuurlijk, het zal weer druk worden met de kinderen en het zal wennen zijn dat Marlyn weg is maar ik ga er vanuit dat er niet veel veranderingen meer zullen zijn. Gemma, de vrijwilligster die aankwam op de dag dat ik vertrok is nog wel nieuw voor mij, ik ben benieuwd hoe zij is en hoe het zal gaan om met haar samen te wonen. Ik had het nog niet verteld maar sinds kort hebben wij als vrijwilligers een eigen huisje wat echt heerlijk is, pauze is echt pauze en ’s nachts word je niet wakker van kinderen.

Dit weekend was, ondanks het overlijden van mijn opa, erg leuk en gezellig. Ik heb bijgepraat met oude vrienden en heb nieuwe vrienden beter leren kennen. Zondag heb ik gegourmet met mn ouders, broertjes, zusje en haar vriend. We hebben 5, ja je leest het goed, 5 uur aan tafel gezeten! Het was echt heel gezellig. Verder ben ik afgelopen dinsdag samen met mn zusje zwarte piet geweest op haar stage, heerlijk om een beetje lomp rond te springen en spelletjes te doen, alleen die vieze schmink was wat minder. Woensdag ben ik met een goede vriendin mee geweest om een trouwjurk uit te zoeken wat heel bijzonder was om mee te maken. Zeker omdat ze deze afspraak al een maand geleden had gemaakt en ik uiteindelijk toch mee kon.

Ik heb ‘mijn’ kindjes soms best wel erg gemist dus ik zie er naar uit ze weer te zien! Genieten jullie maar hier in de kou, mijn volgende bericht schrijf ik weer vanuit de warmte!

  • 10 December 2012 - 17:50

    Annemarie:

    Gecondoleerd met het overlijden van je opa! Fijn dat je hem nog zo vaak heb kunnen zien. En dat je nu ook definitief afscheid heb kunnen nemen. Kan me zo voorstellen dat je een hele heftige tijd achter de rug hebt.
    Als ik zie hoeveel ik nog moet verwerken van curacao, snap ik best dat jij daar ook af en toe mee bezig bent en aan terugdenkt! Neem de tijd daarvoor, laat het allemaal maar gebeuren, ook dat hoort er bij. Geniet van je tijd daar, met alle mensen enkinderen die op je pad komen! Heel veel zegen voor jou!

  • 10 December 2012 - 18:09

    Arike:

    Hoi Annelies
    Geniet van je tijd daar.
    liefs Arike

  • 10 December 2012 - 22:46

    Hans En Gerrie:

    Lieve Annelies,

    Gecondoleerd met het overlijden van je Opa, goed dat je nog terug geweest bent. Ik weet zeker dat de kids naar je uitkijken. Gemma is een lieve spontane meid dus dat gaat zeker goed komen.. Geniet lekker van de Afrikaanse zon.. en als je het even niet meer weet ... vraag het aan onze Vader.. Hij is overal
    God bless you Hans en Gerrie
    Bergambacht

  • 20 December 2012 - 09:21

    Corien Hoogenboom:

    Hoi Annelies,
    Zeker dat was allemaal heel heftig voor jou. In zo korte tijd zoveel meemaken dat heeft de tijd nodig om te verwerken. Hopelijk ben je nu weer op je plekkie daar tussen je vriendjes. Ik vond die foto met drie kindern in een kinderstoel zo ontroerend. Denk er maar bij 'Wij wachten op Annelies'
    Hier gaat alles weer een beetje het normale ritme vinden. Het is nog vreemd als je bij mama/oma komt en de rolstoel met opa is er niet. Gelukkig is oma heel dapper en is ze ook dankbaar dat alles zo verlopen is.
    Ik hoop dat je de kerkdienst ook kon luisteren, je was erbij, je naam werd genoemd.
    Ik ben hier nu bezig allerlei achterstallig werk voor kerk en school in te halen. Dan wordt je weer even afgeleid door jouw verslag op faceboek en dat is weer een aangename onderbreking:) 'k Ga nu echt weer verder, wens jou alle goeds ook voor de komende feestdagen en hoop je in het nieuwe jaar weer eens te ontmoeten. Groeten ook van oom Wim. God bless you.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Woerdense Verlaat

Zuid-Afrika

http://www.tshepo.org/

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2013

Terugblik

08 Januari 2013

De tijd vliegt

19 December 2012

Weer terug op Tshepo Ya Bana

10 December 2012

2 weken Nederland

27 November 2012

Verandering
Annelies

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 47954

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Augustus 2013

Zweden

06 Maart 2013 - 05 Juni 2013

Israel

14 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Zuid-Afrika

18 Augustus 2011 - 30 Juni 2012

Curacao

24 Mei 2011 - 02 Juli 2011

België

31 Januari 2011 - 12 April 2011

Frankrijk

Landen bezocht: