nachtrust? - Reisverslag uit Hammanskraal, Zuid-Afrika van Annelies - WaarBenJij.nu nachtrust? - Reisverslag uit Hammanskraal, Zuid-Afrika van Annelies - WaarBenJij.nu

nachtrust?

Blijf op de hoogte en volg Annelies

12 November 2012 | Zuid-Afrika, Hammanskraal

Afgelopen dinsdag zou ik meer pauze hebben. Ik heb ontbijt gedaan en daarna hoorde ik dat het mijn vrije dag was want een van de mama’s moest woensdag vrij hebben en donderdag zou Marlyn een vrije dag hebben. Er was hier afgelopen week een Nederlands stel wat 2 kinderen hier vandaan heeft geadopteerd. Ze komen zo ongeveer elk jaar hier langs en toen ze hoorden over Mark zijn ze direct hier naartoe gekomen. Ze hebben veel geholpen met de kinderen wat ons wat rust gaf. Op mijn vrije dag ben ik met hen, een van hun dochters en een van de oudere jongens naar Hammanskraal geweest. We hebben een ijsje gegeten en toen zij boodschappen moesten doen ben ik met de kinderen naar verschillende winkels geweest, schoenen, elektronica, iedereen gelukkig. Het was lekker om er even uit te zijn. Het was super warm(36 graden) dus ’s middags heb ik gezwommen met de kinderen. Aan het eind van de middag was er een storm van 2 minuten waardoor er 2 bomen zijn omgewaaid. Opzich geen probleem, het was alleen jammer dat er een op de gehuurde auto van het Nederlandse stel viel. Gelukkig werd er de volgende dag een nieuwe gebracht dus het kwam allemaal goed.

Woensdag en donderdag waren druk omdat mama Mina en Marlyn hun vrije dagen hadden. Donderdag kwamen er wat oud vrijwilligers aan wat natuurlijk heel leuk was voor de kinderen maar ze werden er wel druk van. Gelukkig waren er 2 meiden bij die graag wilden helpen dus dat gaf ons weer wat vrije tijd. Op een gegeven moment zat ik samen met een van de oudere jongens op een bank, net buiten het zicht van de kleintjes. Ik hoorde ze wel spelen en ik was er als het nodig was maar ik hoefde niet op te letten, dat was wel even heel lekker.

Vrijdagmiddag was de begrafenis. Er is nog gekeken of ik daar ook naartoe kon maar dat was jammer genoeg geen optie. Marlyn en ik zijn met de kinderen thuis gebleven. Het was druk om het met zn 2en te doen, vooral aan het einde van de middag omdat je dan eten voor de allerkleinsten moet klaarmaken en geven, kinderen in bad doen, kinderen omkleden, eten voor de rest klaarmaken, eten, flessen geven en kinderen op bed moet leggen. Voor die drukte hebben ze heerlijk rustig gespeeld, denk niet dat ik ze ooit zo had meegemaakt. Het was prettig dat er even helemaal geen andere mensen waren.

Die nacht was wel de onrustigste nacht wat de oudere kinderen betreft tot nu toe. 1 kind stond in zn bed te huilen, blijkbaar een nachtmerrie want na even rustig praten ging hij weer slapen. Een ander jongetje kwam huilend naar me toegelopen en vertelde me dat er een slang in zijn bed was. Ik ben met hem terug gelopen, heb hem zn bed laten zien en verteld dat er geen slang was, dat het een droom was en dat hij weer kon gaan slapen. Ergens was ik natuurlijk wel een beetje bang dat het waar was wat hij zei maar gelukkig was het niet zo en is hij snel weer in slaap gevallen. Later werd zijn kamergenoot wakker en lag te huilen in zn bed. Hij reageerde niet op wat ik zei maar ik zag dat hij zat te krabben aan zn benen. Zijn huid is heel slecht, hij heeft iets wat op eczeem lijkt maar het is het niet. Een paar keer per dag smeer ik hem in met creme en ik vroeg die nacht of ik zn benen in moest smeren met creme. Daar reageerde hij gelukkig wel op. Onder het insmeren viel hij weer in slaap. Net lag hij weer in zijn bed te huilen, heb direct maar de creme gepakt en het werkte, hij viel weer in slaap.

Verder slapen de kinderen goed, heel af en toe huilt er een maar als je er dan even bij bent vallen ze ook zo weer in slaap. Buhle is een ander verhaal, die wordt nog steeds 1 tot 3 keer per nacht wakker. ’s Avonds is ze vaak een tijdje wakker en dan ligt ze te praten of te huilen. Er is oo

Oooo het is al weer 11 uur geweest, ik moet echt gaan slapen. Heb sinds een paar dagen hoofdpijn wat in de loop van de dag erger wordt en ik ben de laatste 2/3 dagen echt heel moe. Waarschijnlijk voel ik nu de vermoeidheid pas die ik in de afgelopen week heb opgebouwd. Vandaag had ik gelukkig wel mijn vrije dag, daar was ik echt even aan toe. Oke ik merk dat ik alweer verder ga schrijven, ik ga nu echt stoppen, jullie horen snel weer van me.

  • 12 November 2012 - 22:45

    Marije:

    Welterusten! En Gods zegen daar, met al die verschillende dingen die gebeuren! Groetjes Jor en mij!

  • 14 November 2012 - 15:03

    Lisanne:

    Je hebt het maar lekker druk daar zeg! Hopelijk voel je je inmiddels al iets meer uitgerust en is je hoofdpijn weer wat minder. Ik vind het wel echt mooi om te horen hoe je je inzet voor die kinderen, respect ;)
    Liefs Lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hammanskraal

Zuid-Afrika

http://www.tshepo.org/

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2013

Terugblik

08 Januari 2013

De tijd vliegt

19 December 2012

Weer terug op Tshepo Ya Bana

10 December 2012

2 weken Nederland

27 November 2012

Verandering
Annelies

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 47989

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Augustus 2013

Zweden

06 Maart 2013 - 05 Juni 2013

Israel

14 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Zuid-Afrika

18 Augustus 2011 - 30 Juni 2012

Curacao

24 Mei 2011 - 02 Juli 2011

België

31 Januari 2011 - 12 April 2011

Frankrijk

Landen bezocht: