Eerste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: anneliesokker

Blijf op de hoogte en volg Annelies

25 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Hier mijn eerste bericht uit Curacao. Na de geweldige supriseparty en een
gezellige reunie van vakantie ben ik bezig geweest met de laatste dingen,
voornamelijk koffer inpakken en mijn kamer ombouwen zodat het een
logeerkamer is. Donderdagmorgen de allerlaatste dingen gedaan en toen op
weg naar Schiphol. Bagage inchecken(precies 23 kilo waar ik erg blij mee was), wat traantjes bij het afscheid en toen begon de reis. Direct al een gedoe over mijn retourticket, ik wist de datum niet precies en dat moest dus blijkbaar wel. Gelukkig had ik toevallig een papier waar het op stond, wat ik in Curacao ook moest laten zien anders kwam ik het land niet eens in. Mn handbagage gecontroleerd, ze vertrouwden mn paraplu niet dus die moest even goed onderzocht worden, ze vertrouwden mij ook dus ik moest gefouilleerd worden. Alles oke en toen kon ik verder. Met een beetje vertraging(technische storing, altijd fijn om te horen als je ruim 11 uur de lucht in moet met dat vliegtuig) gingen we dan eindelijk.

In het vliegtuig kregen we al snel wat te eten wat erg fijn was want ik
kon 's ochtends niet heel veel naar binnen krijgen, was misschien toch wel
een klein beetje zenuwachtig. Daarna proberen te slapen wat niet lukte, ik
heb gelezen, sudoku's gemaakt, slechte programma's en series gekeken en
gekletst met mn buurvrouw, een gezellig vrouwtje uit Curacao. We maakten een tussenstop op Aruba, meer dan de helft van de mensen moest er daar uit, er kwam een lading vrouwen binnen die alles even schoon maakten en
toen ze daar klaar mee waren werden de lege stoelen opgevuld met
bruine/rode Nederlanders die allemaal fijn vakantie hadden gevierd en weer
op weg naar huis waren. Een uurtje nadat we geland waren konden we weer
vertrekken, nieuwe piloot, nieuwe stewardessen, op naar Curacao.
Kwartiertje vliegen en ja hoor, daar was Curacao.(klein detail, op Curacao
kwam er weer nieuwe bemanning voor het vliegtuig, zware dag hebben die
mensen gehad, kwartier gevlogen)

Op Curacao de hitte in, eerst door de
douane, uitleggen wat je komt doen, moeilijke vragen beantwoorden, daarna
koffer pakken, koffer weer door een apparaat en toen stond ik buiten! Ik
werd opgehaald door de 3 jongens en hun vader. We zijn naar het huis
gegaan, ik heb mn spullen in mn huisje gezet en ben daarna even bij het
naar bed gaan geweest. Daarna nog even gepraat en super moe naar bed
gegaan, het was hier nog maar 22 uur maar wel 4 uur Nederlandse tijd;-)
Die nacht zo'n 100 keer wakker geweest, dat is elke nacht wat minder
geworden gelukkig.

Ik heb de afgelopen dagen nog niet heel veel gedaan, ben een beetje aan het wennen aan de temperatuur, het ritme hier in huis en de route naar de creche en school. Wat ook wennen is zijn de muggenbulten. De eerste 30 zijn nu aan het wegtrekken nadat ze rood, paars en blauw zijn geweest maar de volgende 30 doen niet voor hen onder. Vannacht heb ik een uur wakker gelegen door de jeuk dus ik heb net maar even wat spul gekocht wat hopelijk daartegen helpt. Die aantallen gaan namelijk over 1 been, die op mn andere been en mn armen heb ik maar niet geteld;-) Het ziet er in ieder geval erg charmant uit, zo charmant dat afgelopen zondag de kerkdeuren spontaan sloten toen ik er aan kwam. Oke dat is niet waar, 's ochtends ben ik wel bij een dienst geweest maar 's middags wilde ik naar een andere kerk gaan, op het bord stond dat er een dienst was maar alles zat dicht. Aanstaande zondag ga ik maar proberen er 's ochtends naartoe te gaan. Nu ga ik nog even chillen en daarna de jongens ophalen, voor de eerste keer dat ik dat zelf ga doen dus ik ben benieuwd of ik in 1 keer goed rijd;-)

  • 25 Augustus 2011 - 21:10

    Danique:

    En??? Mooi is Aruba he? ^^ Mijn oude huis gezien vanaf het vliegtuig? Naast die 'grote' berg en tegenover het vliegveld. Ahh... ben nu toch wel een beetje jaloers. Goeie tijd gewenst ;) Tip, doe vooral rustig aan. Doet iedereen daar namelijk! En succes met die muggenbulten. Das erg naar :S

  • 26 Augustus 2011 - 21:18

    Marene:

    Leuk!!!
    Heb je al een beetje een idee wat je in je vrije tijd gaat doen??
    xxx

  • 01 September 2011 - 19:03

    Emmie P.:

    Leuk verslag, ik wacht in spanning op de volgende!

  • 05 September 2011 - 19:06

    Jorijn:

    Leuk om te lezen, Ennelies!

  • 06 September 2011 - 20:23

    Barbera:

    Leuk zeg om je zo te volgen.
    Gaaf om zo een andere cultuur te ontdekken zeg.

    Groetjes Barbera

  • 06 September 2011 - 23:42

    Marije:

    Oke, ik ben vet laat, maar ik ga me NU abonneren. CHECK. Dus, voortaan lees ik je reizen gelijk! Leuk! Hee Annelies, zeer veel plaisier daaaar!

  • 29 September 2011 - 14:59

    Joke Weesjes:

    Dag Annelies,
    En.... hoe gaat het verhaal verder? Inmiddels al gewend aan de warmte, het van huis zijn en de muggenbulten?
    Ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Hartelijke groet,
    Joke

  • 18 Oktober 2011 - 11:12

    Rebekka:

    ik moet zeggen, wel leuk dat je zoveel verslagen plaatst! kan ik erg van genieten!

  • 21 Oktober 2011 - 07:26

    Corien Hoogenboom:

    hoi Annelies,
    Ik had nog nooit op je site gekeken maar ik begrijp van Rebekka dat ik nog niet zoveel mis.
    Is het gezellig zo met bezoek uit Nederland? Geniet lekker met elkaar en succes bij al je activiteiten. Ik zal binnenkort nog eens kijken hoe het met je gaat.

  • 04 Januari 2012 - 22:15

    Mama:

    Dag Annelies, denk je dat het er nog een keer van gaat komen????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Laatste maanden

24 Februari 2012

Wintersport

12 Februari 2012

December en verder

17 Januari 2012

Ik ben er nog!

25 Augustus 2011

Eerste week
Annelies

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 47999

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Augustus 2013

Zweden

06 Maart 2013 - 05 Juni 2013

Israel

14 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Zuid-Afrika

18 Augustus 2011 - 30 Juni 2012

Curacao

24 Mei 2011 - 02 Juli 2011

België

31 Januari 2011 - 12 April 2011

Frankrijk

Landen bezocht: