Wintersport - Reisverslag uit Rokytnice nad Jizerou, Tsjechische Republiek van Annelies - WaarBenJij.nu Wintersport - Reisverslag uit Rokytnice nad Jizerou, Tsjechische Republiek van Annelies - WaarBenJij.nu

Wintersport

Door: anneliesokker

Blijf op de hoogte en volg Annelies

24 Februari 2012 | Tsjechische Republiek, Rokytnice nad Jizerou

Vorige week donderdag ben ik bezig geweest met spullen inpakken. Heel gek dat je alle kleren die je een half jaar hebt gedragen even niet meer nodig hebt. Nadat ik mn kamer helemaal leeg had gemaakt zodat de opa en oma van de kinderen er in konden was het tijd om te gaan. Curaçao huilde om mijn afscheid(bedankt Marieta voor deze positieve benaming van de regen) en ik moest mn best doen om geen tranen te laten bij het afscheid van de kinderen, terwijl ik maar 2enhalve week weg ben. De jongste stond me uit te zwaaien en vroeg aan Marieta of hij moest huilen, ze heeft hem maar verteld dat dat niet nodig was :)

Het vliegtuig zat best wel vol en dan kan je pech of geluk hebben. Naast me een hele leuke jongen, knap, avontuurlijk, geïnteresseerd, uren praten en moeilijk afscheid nemen. Maar nee hoor, ik had pech, zat naast een chagrijnige vrouw die de helft van mijn stoel in nam omdat ze zo dik was. Verder een goede vlucht gehad, weinig geslapen maar wel opgewacht door 4 helden en de allerbeste moeder. Ik was erg blij dat ze een jas en sjaal voor me bij zich hadden, wat was het koud! En dat terwijl zij het best wel warm vonden..

Vrijdag ben ik naar mn eigen, vertrouwde, kapper geweest, heb een skihelm en bril gekocht, bijgepraat met een vriendin, ben uit eten geweest met de buren en heb ’s avonds thuis met mn oom en tante uit Canada gepraat waarmee ik tegelijkertijd in de lucht was. Net als mn neefje die naar Nieuw Zeeland is en daar voor mij een mooie werkplek uit mag gaan zoeken voor volgend jaar :)

Die nacht zijn we in de auto gestapt en naar Tsjechië gereden. De vriend van mn zusje is dit jaar ook mee dus we zaten met zn 7en in de auto, erg gezellig. Gelukkig heb ik nog wel een paar uur kunnen slapen. Het bed hier is wel even wennen, zo klein dat ik alle randen tegelijkertijd aan kan raken, net even anders dan mijn lekkere tweepersoonsbed op Curaçao. Maaaaaar.. Hier is een warme douche! Oo wat was ik daar aan toe na een half jaar lauw en koud water!

Het snowboarden is ook weer heerlijk, het talent wat ik een paar jaar leek te hebben is helemaal verdwenen maar dat doet er niet toe. Ik val uit de lift, ga super sloom maar ik geniet er van! Verder is zo’n week heel goed om te beseffen dat je echt veel spieren hebt en dat je geluk mag hebben dat je er normaal niet zo veel last van hebt ;)

Aan het begin van de week leek het erop alsof er niks fout kon gaan, er lag zo veel sneeuw. Toch is het niet ideaal, het is vaak erg mistig en vandaag regende het, we zijn om 2 uur al gestopt omdat we allemaal doorweekt en verkleumd waren. Dit was al mijn 2de halve dag, de vorige kwam doordat de binding van mn nichtjes board bovenop de berg kapot ging. We zijn met de lift naar beneden gegaan, het laatste stuk gegleden en toen met de auto naar het dorp, naar de skiverhuur. Het was weer de eerste keer rijden in die auto, en met sneeuw op de weg, maar het ging goed. Mijn broertje was de dag ervoor ook nog bij de skiverhuur geweest, hij was aan het eind van de dag veel te ver doorgeboard en kwam in het dorp terecht. Wij de pistes afzoeken maar zagen hem nergens, de beveiliging opgeroepen, die kwamen net aanrijden toen mn vader belde, mn broertje was ondertussen al in het hotel, hij herkende de skiverhuur, is daar naar binnen gestapt en zij hebben een taxi voor hem gebeld. De beveiliger vond het vast niet leuk dat we hem van zn warme maaltijd hadden laten bellen maar gelukkig kon hij weer snel naar huis!

Vanmiddag hebben mn nichtje, zusje en ik weer aan de wintersporttraditie voldaan, vorig jaar was ik er niet bij doordat ik in Frankrijk zat maar ik heb het goedgemaakt door er dit jaar voor uit Curaçao te komen, we zijn in onze bikini in de sneeuw geweest! Na een week geen bikini aangehad te hebben werd het natuurlijk wel weer tijd.

Nu ga ik snel slapen zodat ik morgen weer genoeg energie heb om te boarden, waarschijnlijk de laatste dag dus daar moeten we goed van gaan genieten.

  • 15 Maart 2012 - 00:23

    Erwin De Wit:

    haha ik lees je verslag nu pas beetje laat :P maarja
    moet dus ook nog een plek voor jou gaan zoeken hier ;) goed dat ik dat weet :P

  • 22 Mei 2012 - 20:46

    Ariana Boon- De Wit:

    Hallo Annelies,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Hopelijk heb je een leuke dag gehad!
    Leuk om je verslagen te lezen.

    Hartelijke groet vanuit Hazerswoude

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Rokytnice nad Jizerou

Curacao

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Laatste maanden

24 Februari 2012

Wintersport

12 Februari 2012

December en verder

17 Januari 2012

Ik ben er nog!

25 Augustus 2011

Eerste week
Annelies

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 47992

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Augustus 2013

Zweden

06 Maart 2013 - 05 Juni 2013

Israel

14 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Zuid-Afrika

18 Augustus 2011 - 30 Juni 2012

Curacao

24 Mei 2011 - 02 Juli 2011

België

31 Januari 2011 - 12 April 2011

Frankrijk

Landen bezocht: