Ik ben er nog! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu Ik ben er nog! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu

Ik ben er nog!

Door: anneliesokker

Blijf op de hoogte en volg Annelies

17 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Ik ben in een keer goed gereden! Ondertussen is dat niet zo heel erg bijzonder meer, ik rijd wel eens fout maar alleen toen ik binnendoorwegen probeerde te vinden of als ik andere dingen aan mn hoofd heb en niet zo lang heb geslapen. Dat is toch weer een van de dingen die er hier bij in schieten, dat slapen. Ik heb het veel te druk met andere dingen! Ik volg een duikcursus, heb papiaments les gehad, ga regelmatig een drankje doen met vrienden, kijk films op het strand, volg catechisatie, ga naar de kerk, heb salsales gehad en daarnaast werk ik natuurlijk ook nog.

De duikcursus doe ik samen met Marieta, een collega en vriendin, het schiet niet echt op, een paar keer al een les verzet omdat we niet helemaal fit waren. De laatste keer durfden we de les echt niet meer te verzetten en zijn toch gaan duiken. Direct na de duik leek de helft van mn gezicht verlamd, gelukkig trok dit snel bij maar we hebben wel allebei een paar weken last van doofheid gehad. Marieta is al weer fit, nu is het nog wachten tot het met mij beter gaat, ik blijf maar hoesten. Als ik eind deze maand nog steeds hoest en er last van heb ga ik naar een dokter, daar mogen jullie me aan houden!(moet ik tegen die tijd wel weer een waarbenjij online zetten, ik beloof, ik zal er niet weer 5 maanden mee wachten).

Dan de muggen. De afgelopen tijd was het regenseizoen en waren er dus erg veel van die vervelende beestjes, gelukkig kan ik er al wel wat beter tegen maar 2 dagen last is nog steeds vervelend. Dus ik ben ondertussen een ster in de antimuggenschoonmaakmanier. Dit houdt in dat je alles schoonmaakt maar de spinnenwebben laat zitten. Dit is zeer effectief, de spinnen hebben voor zover ik weet al 3, ja je leest het goed, al 3 muggen in 5 maanden gevangen. Daarnaast heb ik een elektrische vliegenmepper gekocht en hoeveel er daardoor gesneuveld zijn heb ik niet bijgehouden, dat zijn er net even iets meer.

Verder zijn er zo af en toe kakkerlakken op mn kamer. Eerst joeg ik ze naar buiten of sloeg ik ze dood, maar ik vind ze eigenlijk echt heeeel eng. Dus ik heb Baygon gekocht, een chemisch goedje in een spuitbus waar geen insect tegen kan. Zo gauw ik dat spul in huis had waren de kakkerlakken banger voor mij dan ik voor hen en heb ik de spuitbus alleen nog maar voor mieren gebruikt, die kunnen er slecht tegen.

19 oktober is de dag, dat ik mijn moeder in mijn armen sluiten mag. Beetje achterhaald deze zin maar wat was het geweldig dat mn moeder en tante hier waren! Van alles samen ondernomen en gezellig gegeten, heerlijk om bij ze te zijn en met ze te praten, een tijd om nooit meer te vergeten en een tijd die veel te snel ging!

Ik had trouwens eerst niet door dat mijn snelheidsmeter in de auto in mph is aangegeven, ik vond het al raar allemaal, die snelheden klopten absoluut niet met mijn gevoel. Na 3 weken kwam ik er dus achter dat het geen km/h was. Het maakt in principe niet uit, je rijdt hier toch alleen maar op gevoel, kijk wat een mooie snelheid is en dat rijd je, geen gedoe met aangegeven snelheden. Mn auto is alleen al 3enhalve week kapot, 1 avondje uitlenen vond hij blijkbaar niet leuk. Wat ook kapot is is mn douche, ik douche nu al een paar weken met alleen de slang, de douchekop is er vanaf. Nu heb ik wel een nieuwe gekocht, moet hem er alleen nog even opzetten. Dat komt dus allemaal wel weer goed, met mijn ring komt het alleen niet goed. Ik heb een mooie ring die in Nederland al wel eens is gerepareerd. Hij ging hier weer kapot dus ik heb hem naar de goudsmid gebracht. ‘Ja prima we maken hem, volgende week kan je hem komen halen.’ Halverwege de week werd ik gebeld dat ze zo gauw ze hem probeerden te maken hij weer op een andere plek kapot ging. Ik heb hem opgehaald en ze hebben hem dus flink gesloopt, ik ga hem maar mee nemen naar Nederland en hopen dat ze daar er nog wel iets mee kunnen, ik heb niet zo veel vertrouwen meer in de Curaçaose reparatiekwaliteiten. Verder heb ik het prima naar mn zin, voorlopig houd ik het nog wel vol hier! Binnenkort komt er een verhaal over wat ik in december heb gedaan en wat verder de plannen zijn, jullie moeten eerst maar even bijkomen van het feit dat ik weer wat online heb gezet.

  • 17 Januari 2012 - 16:38

    Irene Smit:

    Heerlijk!
    Leuk om eindelijk weer eens van je te lezen! Zo te zien heb je het prima naar je zin daarzo!

    Geniet ervan!

    Liefs

  • 18 Januari 2012 - 09:32

    Rebekka:

    Leuk schatje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Laatste maanden

24 Februari 2012

Wintersport

12 Februari 2012

December en verder

17 Januari 2012

Ik ben er nog!

25 Augustus 2011

Eerste week
Annelies

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 48001

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Augustus 2013

Zweden

06 Maart 2013 - 05 Juni 2013

Israel

14 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Zuid-Afrika

18 Augustus 2011 - 30 Juni 2012

Curacao

24 Mei 2011 - 02 Juli 2011

België

31 Januari 2011 - 12 April 2011

Frankrijk

Landen bezocht: