December en verder - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu December en verder - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu

December en verder

Door: anneliesokker

Blijf op de hoogte en volg Annelies

12 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

De maand december was erg druk. Ten eerste natuurlijk Sinterklaas. Dit heb ik met een groep vrienden gevierd, uiteraard met kruidnoten, speculaas, warme chocomelk met slagroom en als extraatje een kerstboom. Noodzakelijk was de ventilator anders was het echt te warm. Verder ben ik bij een Antilliaans Sinterklaasfeest op het kinderdagverblijf van de jongste geweest, we verstonden er weinig van maar het was gezellig met alle dansende juffen en zwarte pieten. Het weekend na Sinterklaas was het tijd voor Klein Curacao. Met een groep van 25 jongeren naar het prachtige onbewoonde eiland. Heerlijke dag gehad, gezwommen, gesnorkeld, gelegen, gelezen, gelopen, gegeten, gedronken en geslapen bij het kampvuur. Toen was het alweer de volgende dag, weer even gelegen en gezwommen en terug naar Curacao. Ik had echt een vakantiegevoel, heerlijk! Thuis gekomen stond er een kerstboom, dat was wel even apart..

Het weekend erna ben ik naar Aruba geweest, we hebben daar niet heel veel gedaan, een klein beetje het eiland bekeken en verder op het strand gezeten. Wel leuke mensen leren kennen en zelfs nog iemand gezien die ik 6 jaar geleden op vakantie had ontmoet, was allemaal erg gezellig. Woensdag moest ik pas weer aan het werk, dus dat was een lekkere korte week.

Die zaterdag was het kerstavond, ik ben eerst naar een kerstnachtdienst geweest met de kinderen en daarna naar een kerstnachtdienst met Brainpower. 1ste kerstdag ben ik naar de kerk geweest, ’s middags naar het strand, ’s avonds met een groep vrienden een bbq op het strand en als afsluiting nog wat gedronken bij Wet&Wild, een beachclub. 2de kerstdag ben ik met Marieta en haar familie gaan zeilen en hebben we in een baai gelegen met vrienden van haar tante, ook weer een heerlijke dag.

Die week was mijn Nederlandse oppasgezin op Curacao. Het was echt super om hen weer te zien en te spreken! Ik ben een dagje met hen mee geweest naar het strand en de kinderen zijn nog een middag bij mij geweest, met 5 kinderen poffertjes gaan eten en zwemmen is leuk! Maar wel vermoeiend ;-)

Oud en Nieuw hier is ook een hele belevenis. Eerst om 19 uur bij een cafe de Nederlandse jaarwisseling gevierd, even naar huis en toen door naar de pontjesbrug. Daar met een klein feestje het nieuwe jaar ingeluid en doorgegaan voor het volgende feest. Dat was nog wel bijzonder, het was namelijk binnen. Normaal is alles buiten hier. Maar het was erg gezellig, half 8 stonden we weer buiten, naar huis, even een uurtje slapen en door naar het strand voor de Unox nieuwjaarsduik!

Een week later was het Fuikdag. Eerst naar de kerk en toen naar de plek waar we opgehaald zouden worden met de boot om naar de Fuikbaai te gaan. Daar lag een vlot waarop we hele dag hebben gefeest. En we waren niet de enigen. De hele baai lag vol boten, overal was muziek en waren mensen aan het zwemmen en dansen, een heerlijke dag!

Dan mijn auto.. Na een maand reparatie had ik hem eindelijk weer terug, om hem na 2 weken weer kwijt te zijn. Het remsysteem klopte niet helemaal dus daar moest toch echt even naar gekeken worden. Gelukkig hebben we nu een leenauto dus hoeven we niet weer de hele tijd zo moeilijk te doen met auto’s wisselen. In die 2 weken heb ik het nog wel voor elkaar gekregen om een ongeluk te krijgen.. Ik kwam terug van mn werk (ik werk nu wat extra, ik sta 2 avonden per week achter de bar) en ineens begon mn auto te glijden. Het was best wel eng, kwam allemaal planten en muren tegen, na 5 rondjes draaien stond ik gelukkig weer stil. Wel schuin en midden op weg, snel gevarenlicht aan, in de spiegels kijken, die zaten er nog aan, auto in zn achteruit, goed zetten, en weer doorgaan. De politie die het zag gebeuren vertrouwde het blijkbaar allemaal wel en bleef lekker rustig in zn auto zitten. Thuisgekomen bleek dat er weinig schade was, de bumper is nu wit ipv rood(de muur rood ipv geel) en er hingen allemaal planten aan maar het is gelukkig heel goed afgelopen!

Ik hoest trouwens nog steeds wel een beetje, maar ik heb er geen last van dus ik ben niet naar de dokter geweest. Misschien dat het verandert als ik in een andere temperatuur kom want..

Ik kom deze week naar Nederland! 17 februari land ik, 18 tot 25 ben ik weg om te snowboarden en dan ben ik nog een week in Nederland om iedereen weer even te zien :-) Tot dan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Laatste maanden

24 Februari 2012

Wintersport

12 Februari 2012

December en verder

17 Januari 2012

Ik ben er nog!

25 Augustus 2011

Eerste week
Annelies

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 47996

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Augustus 2013

Zweden

06 Maart 2013 - 05 Juni 2013

Israel

14 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Zuid-Afrika

18 Augustus 2011 - 30 Juni 2012

Curacao

24 Mei 2011 - 02 Juli 2011

België

31 Januari 2011 - 12 April 2011

Frankrijk

Landen bezocht: