Laatste maanden - Reisverslag uit Woerdense Verlaat, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu Laatste maanden - Reisverslag uit Woerdense Verlaat, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu

Laatste maanden

Blijf op de hoogte en volg Annelies

01 Oktober 2012 | Nederland, Woerdense Verlaat

7 maanden na mijn laatste bericht een afsluiting. Wat een heerlijke tijd heb ik gehad! Eerst nog op wintersport, super gezellig maar ik merkte wel dat ik nog met mn hoofd in Curaçao zat.

Toen iemand maracuja zei verstond ik barracuda en er lag op de piste een kleine dennetak, ik dacht dat het een kakkerlak was. Daarna een week Nederland, vrienden gezien, uit geweest, enkel verzwikt en opa’s en oma’s weer zien, de week vloog voorbij.

Terug op Curaçao was het extra druk in het gezin en werkte ik standaard 2 en soms 3 avonden per week in de discotheek. Daarnaast begon ik met salsa, bachata, merengue en tennis les. Naar de kerk en catechisatie ging ik ook nog steeds dus mijn leven was druk maar super leuk!

Naast deze dingen ging ik nog regelmatig uit en heb ik een ochtend quad gereden wat gaaf was, op die manier ook weer bijzondere plekken van Curaçao gezien. Datzelfde gold voor de ochtend mountainbiken, best zwaar, berg op.

Met Pasen ben ik naar Bonaire geweest met een zeilschip. 6 uur varen, voorbijvliegende flamingo, walvissen in de verte, heerlijk. Bonaire zelf is een prachtig eiland, we hebben daar overdag rondgereden, ’s avonds een drankje gedaan en ’s nachts op het dek geslapen. Ik heb leuke mensen leren kennen en had een echt vakantiegevoel, geslaagde dagen dus!
Die maandag had ik nog vrij en kon ik lekker uitrusten, wat ook wel mocht want de rest van de week was druk. De middelste van het gezin was de hele week vrij en ik ben een paar dagen en nachten alleen met de jongens thuis geweest. Gelukkig hielp Marieta wel maar het was toch veel werk. Die zondag was al weer extra relaxed, kerk, lunchen en zwemmen bij mensen van de kerk, daarna nog naar het strand en ’s avond gezellig een drankje doen.

Koninginnedag was groot feest, ’s middags een poolparty en ’s avonds gezellig in de stad, alles oranje. De volgende dag is op Curaçao ook een vrije dag dus ’s ochtends hoefden de jongens niet naar school en kon ik uitslapen. ’s Middags met de jongens en Marieta naar het strand geweest, prima dag!

Die zaterdag zouden we met een groep gaan wakeboarden. Nadat de eerste was geweest kwam de kustwacht langs, ze zeurden over vergunningen en we moesten stoppen. Toen een lekker lange dag op het strand gehad, was ook niet verkeerd. Een paar weken later is het wakeboarden alsnog doorgegaan, was echt super leuk om te doen! Heb wel een paar dagen amper kunnen bewegen door de spierpijn maar ik had het er graag voor over.

Dinsdag 22 mei werd ik 21 jaar. De zondag ervoor heeft Marieta me meegenomen voor haar cadeau. Geluncht bij Jaanchies( je moet toch leguaan eten als je op Curaçao bent), rondgelopen bij Noordpunt, een drankje bij playa Kalki en daar ook nog op het strand gelegen( en geslapen aangezien ik zoals wel vaker gewerkt had die nacht en ’s ochtends weer naar de kerk ging). Het was een heerlijke dag. Maandagavond heb ik met wat vrienden mn verjaardag gevierd en dinsdag mocht ik uitslapen. Die ochtend werden er bloemen bezorgd van mn ouders en zaten er kaarten van mn opa’s en oma’s in de bus, super leuk om te krijgen! ’s Middags zijn Marieta en ik met de jongens naar een ranch geweest waar we dieren konden kijken, aaien en pesten en de jongens konden lekker spelen in een speeltuin. Weer thuis hebben we met elkaar biscuitjes versierd met slagroom en hagelslag en uiteraard met smaak opgegeten, het was een leuke verjaardag.

De laatste maand heb ik minder gewerkt en had ik meer tijd voor andere dingen. Marieta en ik hebben uiteindelijk toch nog ons duikbrevet gehaald en we zijn een middag met Jurre naar het Sea Aquarium geweest. Ik ben met vrienden naar het strand geweest en had tijd om gewoon zo af en toe gezellig bij vrienden langs te gaan. Het EK begon en deze wedstrijden moesten natuurlijk bekeken worden, dit keer niet thuis op de bank maar lekker op het strand. De laatste weken ben ik met alle drie de jongens apart een middag weg geweest, nog even samen genieten en ondertussen in je hoofd beginnen met afscheid nemen.

Dat afscheid nemen kwam ineens toch wel heel snel dichtbij. Een week voordat ik weg ging vertrok Marieta voor een vakantie naar Nederland, ik heb haar naar Hato gebracht en het afscheid was zwaar, ook al zou ik haar in Nederland weer zien, het betekende toch het afsluiten van 10 maanden samen op Curaçao. De laatste week zo ongeveer elke avond mensen ‘voor het laatst’ gezien wat best wel moeilijk was. Ik ga zeker nog een keer terug maar dat is dan toch anders. De zaterdag dat ik vertrok heeft het gezin me naar Hato gebracht, bij het afscheid nemen van de jongens, mijn schatjes, kon ik het echt niet droog houden.

De vlucht ging goed en in Nederland had ik het direct weer druk dus had ik weinig tijd om Curaçao te missen. Ik kijk terug op een geweldige tijd waarin ik veel heb geleerd en super veel leuke mensen heb ontmoet. Vanmorgen had ik toevallig een moment dat ik een van de kinderen echt heel erg miste, maar gelukkig heb ik hier lieve familie en vrienden die er altijd voor me zullen zijn.

Oo trouwens voor de mensen die het leuk vinden om BN’ers te zien het volgende stukje. Ik ben bij een concert van Guus Meeuwis geweest en heb daar ook even met hem gepraat. In de AH kwam ik Xander de Buisonjé met vrouw en kind tegen en op het strand zag ik Victor Reinier zitten. Op een vrije zaterdagmiddag kwamen een vriend en ik per ongeluk op het strand terecht in opnames van een videoclip van Gerard Joling, waarbij Patty Brard ook rond liep. Ik ben ook nog bij een optreden van de 3J’s geweest aangezien ik daar een kaart voor kreeg. Daarnaast zijn er in de tijd dat ik hier was nog allerlei andere zangers, modellen en voetballers op het eiland geweest, als je het leuk vind om dat soort mensen te zien moet je dus zeker naar Curaçao gaan.
Als je het niet leuk vind ook, want..

Curaçao is een heerlijk eiland met geweldige mensen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Woerdense Verlaat

Curacao

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Laatste maanden

24 Februari 2012

Wintersport

12 Februari 2012

December en verder

17 Januari 2012

Ik ben er nog!

25 Augustus 2011

Eerste week
Annelies

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 47991

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Augustus 2013

Zweden

06 Maart 2013 - 05 Juni 2013

Israel

14 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Zuid-Afrika

18 Augustus 2011 - 30 Juni 2012

Curacao

24 Mei 2011 - 02 Juli 2011

België

31 Januari 2011 - 12 April 2011

Frankrijk

Landen bezocht: